O kryteria przyjęć na wszystkie kierunki studiów, o zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego, a także o wymagane w procesie rekrutacji dokumenty możecie zapytać pracowników Biura Rekrutacji.
Biuro Rekrutacji
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokoje 50 i 51
telefony: 12 662 60 93, 12 662 74 80, 12 662 63 45
rekrutacja@uken.krakow.pl
Adres jednostki | Kierunek |
---|---|
Instytut Bezpieczeństwa i Informatyki Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 203N Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 418N |
bezpieczeństwo międzynarodowe |
Instytut Biologii i Nauk o Ziemi |
bioinformatyka |
Instytut Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 420 telefony 12 662 64 46, 12 662 64 47 idsm@uken.krakow.pl strona internetowa Instytutu Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych |
dziennikarstwo |
Instytut Filologii Angielskiej Kraków, ul. Karmelicka 41, pokój 203 telefon 12 662 62 05 filologia.angielska@uken.krakow.pl |
filologia angielska |
Instytut Filologii Polskiej Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 563 telefon 12 662 61 44 polon@uken.krakow.pl |
biolingwistyka z komunikacją kliniczną filologia polska kulturoznawstwo i wiedza o mediach lingwistyka kliniczna media content & creative writing |
Instytut Historii i Archiwistyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 324 telefon 12 662 61 82 historia@uken.krakow.pl |
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja |
Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej Kraków, ul. Mazowiecka 43a, pokój 23 telefon 12 662 66 72 imiea@uken.krakow.pl strona internetowa Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej |
art & science |
Instytut Matematyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 213a telefon 12 662 62 73 instmat@uken.krakow.pl |
matematyka |
Instytut Nauk o Informacji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 354 telefon 12 662 61 68 inoi@uken.krakow.pl |
architektura informacji |
Instytut Nauk o Zdrowiu |
bezpieczeństwo zdrowotne logopedia |
Instytut Nauk Technicznych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 32 telefon 12 662 63 31 technika@uken.krakow.pl |
edukacja techniczno-informatyczna |
Instytut Neofilologii ul. Podchorążych 2, pokój 101 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 255 ul. Studencka 5, pokój 101 ul. Studencka 5, pokój 101 ul. Podchorążych 2, pokój 101 |
filologia germańska |
Instytut Pedagogiki |
pedagogika |
Instytut Prawa, Ekonomii i Administracji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 236 strona internetowa Instytutu Prawa, Ekonomii i Administracji |
administracja ekonomia finanse geodezja i geoinformacja gospodarka przestrzenna gospodarka przestrzenna i zarządzanie nieruchomościami kryminalistyka logistyka prawo |
Instytut Psychologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 348 telefon 12 662 62 29 psych@uken.krakow.pl |
psychologia |
Instytut Socjologii |
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii kognitywistyka public relations i kultury cyfrowe socjologia |
Instytut Sztuki i Designu strona internetowa Instytutu Sztuki i Designu
|
art & design |
Instytut Zarządzania i Spraw Społecznych Kraków, os. Stalowe 17, pokój 112 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 442 strona internetowa Instytutu Zarządzania i Spraw Społecznych |
praca socjalna turystyka i rekreacja zarządzanie zarządzanie kryzysowe zarządzanie w służbach społecznych |
- Szczegóły
Krok 1. Załóż konto i uzupełnij wymagane informacje
- Wejdź na stronę internetową Rekrutacja na studia i wybierz rekrutację, w której chcesz wziąć udział. Następnie w menu poziomym (góra strony) wybierz opcję „utwórz konto”.
- Po aktywowaniu konta zaloguj się do systemu, loginem do konta IRK jest podany podczas zakładania konta adres e-mail.
- W zakładce „Formularze osobowe” uzupełnij informacje dotyczące Twoich danych osobowych i wykształcenia:
- podstawowe dane osobowe: podaj informacje o swoich danych osobowych, adresie i danych kontaktowych – po dokonaniu zgłoszenia nie będzie ich już można samodzielnie zmienić.
- zdjęcie: wczytaj do systemu IRK zgodne z wymaganiami do polskiego dowodu osobistego zdjęcie. Ta fotografia będzie potem wykorzystana w Twojej legitymacji studenckiej, dlatego musi być odpowiednia do użycia w oficjalnym dokumencie. W zakładce „Zdjęcie” opisane są szczegółowe wymagania dotyczące zdjęć.
- wykształcenie: wypełnij dane dotyczące wykształcenia. Dodając dane z dokumentu świadectwa, zwróć uwagę na to, że nie musisz od razu podawać wszystkich informacji. Żeby dokonać zgłoszenia na studia, wystarczy, że wpiszesz rodzaj dokumentu (na przykład polska nowa matura), rok jego uzyskania oraz kraj wydania.
Po otrzymaniu świadectwa uzupełnij pozostałe pola: numer dokumentu (dla polskiej matury: zaczyna się od M/... lub, dla aneksów maturalnych, AM/...), datę wydania, rodzaj i nazwę instytucji wystawiającej (dla polskiej matury: OKE, które wydało świadectwo), miejsce wydania. Wszystkie te dane będą potrzebne do wydrukowania ankiety osobowej potrzebnej do wpisu na studia. Jeśli nie uzupełnisz tych danych – nie będziesz mógł wziąć udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym.
Skan świadectwa należy dodać w przypadku części matur: matury uzyskanej za granicą, matury EB, IB oraz starej matury (wydawanej do 2004 roku). W innych przypadkach nie ma potrzeby wczytywania skanów.
Po zapisaniu formularza w prawym rogu ekranu pojawi się przycisk „Edytuj wyniki egzaminów” – w tym miejscu należy dodać informacje o wynikach matury, kiedy już je otrzymasz. Możesz dokonać zgłoszenia przed otrzymaniem wyników matury; dane należy uzupełnić najpóźniej do końca tury, w której bierzesz udział. Jeśli matura nie pójdzie zgodnie z planem, możesz też do końca tury wycofać zgłoszenie.
Wpisywanie wyników matury- Kandydaci z polską tzw. „nową maturą” (2005–2024) zaznaczają w formularzu wszystkie przedmioty i wyniki egzaminów maturalnych zdawanych w części pisemnej (egzaminy ustne nie są brane pod uwagę).
- Kandydaci z dyplomami IB lub EB nie mają możliwości wpisania w formularzu swoich wyników – załączają skany swoich dyplomów/zaświadczeń zawierających wyniki maturalne w systemie.
- Kandydaci z polską tzw. „starą maturą” w skali ocen 3–5 lub 2–6 zaznaczają w formularzu swoje egzaminy dojrzałości i wpisują oceny według właściwej skali (ewentualnie również wyniki z zaświadczenia OKE), a także załączają skany swoich świadectw w systemie.
- Kandydaci ze świadectwami/dyplomami zagranicznymi nie mają możliwości wpisania w formularzu swoich wyników – załączają w systemie skany swoich świadectw/dyplomów).
- Kandydaci posiadający tytuł laureata, finalisty olimpiady lub laureata konkursu, który uprawnia do przyjmowani na studia bez postępowania kwalifikacyjnego – załączają dodatkowo zeskanowane zaświadczenie o uzyskanym tytule.
- Kandydaci na studia II stopnia uzupełniają dane dotyczące uzyskanego dyplomu licencjata lub magistra, a także podają średnią ocen z dotychczasowych studiów lub inne dokumenty (jeżeli zostało to określone w kryteriach przyjęć na kierunek studiów, na który dokonują rejestracji).
Krok 2. Dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego
W systemie IRK znajduje się katalog studiów (oferta), na które prowadzony jest nabór. Wybierz spośród nich interesujący Cię kierunek, zapoznaj się z zasadami rekrutacji i kiedy się zdecydujesz – kliknij zielony przycisk „Zapisz się” w karcie wybranych studiów.
W swoim koncie w zakładce „Zgłoszenie rekrutacyjne” możesz zobaczyć listę dokonanych zgłoszeń. Tam też znajdziesz informacje o wynikach rekrutacji, dokumenty do pobrania do wpisu na listę studentów oraz instrukcje dotyczące dokonania wpisu, jeśli zostaniesz zakwalifikowany.
Krok 3. Wnieś opłatę rekrutacyjną
Aby zgłoszenie było rozpatrywane, musisz je opłacić. Każde zgłoszenie rekrutacyjne to osobna opłata rekrutacyjna. Opłatę trzeba wnieść w terminie dokonywania zgłoszeń na studia. Wszystkie opłaty rekrutacyjne wnosi się na ten sam indywidualny numer rachunku. Zaleca się, aby przelewy były dokonywane systemem gwarantującym jak najszybszy przepływ środków. Wysokość naliczonych opłat, numer konta do przelewu oraz opcję szybkiej płatności znajdziesz w zakładce „Płatności”.
Krok 4. Sprawdź wyniki rekrutacji
Wyniki rekrutacji są przekazywane kandydatom poprzez system IRK. Po zalogowaniu, w części „Moje konto”, w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”, w tabeli zobaczysz swój wynik na liście rankingowej i informację: „zakwalifikowany” lub „niezakwalifikowany”.
Krok 5. Dokonaj wpisu na studia
Jeśli Twój status to „zakwalifikowany” – gratulacje, to znaczy, że Uniwersytet zaprasza Cię do podjęcia studiów. Przed Tobą ostatni krok, potwierdzenie woli podjęcia studiów, czyli wpis na listę studentów. W zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” → „Dokumenty i dalsze kroki” znajdziesz dokładne informacje o tym jakie dokumenty przygotować oraz gdzie i w jakim terminie dokonać wpisu. Po prawidłowym dokonaniu wpisu Twój status zmieni się na „przyjęty”. Jeżeli w terminie wyznaczonym na wpis nie możesz osobiście dostarczyć na uczelnię wymaganych dokumentów możesz wyznaczyć pełnomocnika, który w Twoim imieniu dokona wszelkich formalności związanych z wpisem na studia. Wzór pełnomocnictwa znajdziesz na stronie upoważnienie i oświadczenia.
- Szczegóły
Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów oraz przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się
§ 1
- Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym kierunku studiów.
- Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 500,00 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 1000,00 zł.
- Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
- korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych programem studiów,
- wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty uczenia się niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
- realizujących blok zajęć nieobjętych programem studiów, jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym kierunku studiów pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
- Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 4500 zł.
- Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w ust. 1–3, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem danego semestru.
- Za przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego (przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się) student dokonuje jednorazowej opłaty w wysokości 500 zł.
§ 2
Stawki godzinowe na poszczególnych kierunkach studiów wynoszą odpowiednio:
Kierunek studiów | Stawka godzinowa (PLN) | |
---|---|---|
administracja | 16 | |
architektura informacji | 18 | |
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja | 16 | |
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo | 16 | |
art & design | 16 | |
art & science | 32 | |
bezpieczeństwo międzynarodowe | 16 | |
bezpieczeństwo narodowe | 16 | |
bezpieczeństwo zdrowotne | 16 | |
bioinformatyka | 30 | |
biolingwistyka z komunikacją kliniczną | 26 | |
biologia | 30 | |
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego | 20 | |
cyberbezpieczeństwo | 30 | |
design | 32 | |
digital design | 32 | |
dziennikarstwo | 16 | |
edukacja techniczno-informatyczna | 30 | |
ekonomia | 20 | |
ekoturystyka | 30 | |
etyka – mediacje i negocjacje | 16 | |
filologia angielska | 20 | |
filologia germańska | 20 | |
filologia hiszpańska | 19 | |
filologia polska | 20 | |
filologia romańska | 19 | |
filologia rosyjska | 19 | |
filologia ukraińska | 19 | |
filologia włoska | 19 | |
fizyka | 28 | |
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii | 20 | |
geodezja i geoinformacja | 28 | |
geografia | 30 | |
geopolityka | 30 | |
gospodarka przestrzenna | 30 | |
gospodarka przestrzenna i zarządzanie nieruchomościami | 28 | |
grafika | 32 | |
historia | 16 | |
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych | 16 | |
informatyka | 30 | |
informatyka stosowana | 30 | |
inżynieria bezpieczeństwa | 30 | |
inżynieria produkcji i jakości | 30 | |
kognitywistyka | 16 | |
komunikacja wizualna | 19 | |
kryminalistyka | 25 | |
kulturoznawstwo i wiedza o mediach | 20 | |
logistyka | 25 | |
logopedia | 19 | |
malarstwo | 32 | |
matematyka | 30 | |
media content & creative writing | 20 | |
międzynarodowa polityka społeczna i analityka | 16 | |
nauczyciel biologii i geografii | 30 | |
ochrona ludności i obrona cywilna | 25 | |
pedagogika | 20 | |
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | 20 | |
pedagogika resocjalizacyjna | 20 | |
pedagogika specjalna | 20 | |
pedagogika szkolna z edukacją techniczną | 20 | |
pielęgniarstwo | 32 | |
praca socjalna | 20 | |
prawo | 16 | |
psychologia | 20 | |
psychologia i biologia zwierząt | 30 | |
socjologia | 20 | |
stosunki międzynarodowe | 16 | |
studia nad wizualnością – visual studies | 32 | |
studia niemcoznawcze i środkowoeuropejskie | 16 | |
sztuka i edukacja | 32 | |
sztuka i media | 32 | |
sztuka współczesna | 32 | |
turystyka historyczna i muzealnictwo | 20 | |
turystyka i rekreacja | 30 | |
zarządzanie | 20 | |
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe | 19 | |
zarządzanie kryzysowe | 20 | |
zarządzanie ochroną środowiska | 20 | |
zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi | 16 | |
zarządzanie w służbach społecznych | 20 |
§ 3
- Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający z urlopu.
- Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
- Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.
§ 4
Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dyrektora instytutu na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest
zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:
- za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę w wysokości 40 złotych;
- za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:
Wymiar zajęć dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych na praktykach zawodowych | Stawka odpłatności studenta za powtarzanie praktyki pedagogicznej (zawodowej) (PLN) | |
---|---|---|
tygodniowa (1–29 godzin) | 160 (140 + 20) | |
dwutygodniowa (30–44 godzin) | 200 | |
trzytygodniowa (45–59 godzin) | 240 | |
czterotygodniowa (60–74 godzin) | 280 | |
pięciotygodniowa (75–90 godzin) | 320 | |
sześciotygodniowa (powyżej 90 godzin) | 360 |
§ 5
Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego załącznika.
Podstawa prawna
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.31.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 maja 2024 roku w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.33.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 23 maja 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.31.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r. w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.36.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 29 maja 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.31.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r. w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.65.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 17 września 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.31.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r. w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Szczegóły
Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim, nie pobiera się od:
- cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
- cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2021 r. poz. 2354, oraz z 2022 r. poz. 91 z późn. zm.);
- cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczpospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1;
- posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
- cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 151 ust. 1 lub art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, lub przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 tej ustawy lub posiadającego wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.
Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia wyższe w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie prowadzone w języku polskim, jeżeli:
- posiadają certyfikat potwierdzający znajomość języka polskiego, co najmniej na poziomie biegłości językowej B1 lub na poziomie określonym w szczegółowych kryteriach kwalifikacji na poszczególne kierunki studiów, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego lub podmioty uprawnione do organizowania egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego, lub
- uzyskają potwierdzenie wydane przez Centrum Nauczania Języka Polskiego jako Obcego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, że ich stopień znajomości języka polskiego pozwala na podjęcie studiów w języku polskim na wymaganym i określonym w szczegółowych kryteriach przyjęć poziomie, lub
- posiadają świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty, lub
- ukończyli szkołę ponadpodstawową za granicą, w której zajęcia były prowadzone w języku polskim.
strona internetowa Państwowej Komisji do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego
- Szczegóły
Strona 4 z 6