O kryteria przyjęć na wszystkie kierunki studiów, o zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego, a także o wymagane w procesie rekrutacji dokumenty możecie zapytać pracowników Biura Rekrutacji.
Biuro Rekrutacji
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokoje 50 i 51
telefony: 12 662 60 93, 12 662 74 80, 12 662 63 45
rekrutacja@uken.krakow.pl
Adres jednostki | Kierunek |
---|---|
Instytut Bezpieczeństwa i Informatyki Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 203N Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 418N |
bezpieczeństwo międzynarodowe |
Instytut Biologii i Nauk o Ziemi |
bioinformatyka |
Instytut Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 420 telefony 12 662 64 46, 12 662 64 47 idsm@uken.krakow.pl strona internetowa Instytutu Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych |
dziennikarstwo |
Instytut Filologii Angielskiej Kraków, ul. Karmelicka 41, pokój 203 telefon 12 662 62 05 filologia.angielska@uken.krakow.pl |
filologia angielska |
Instytut Filologii Polskiej Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 563 telefon 12 662 61 44 polon@uken.krakow.pl |
biolingwistyka z komunikacją kliniczną filologia polska kulturoznawstwo i wiedza o mediach lingwistyka kliniczna media content & creative writing |
Instytut Historii i Archiwistyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 324 telefon 12 662 61 82 historia@uken.krakow.pl |
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja |
Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej Kraków, ul. Mazowiecka 43a, pokój 23 telefon 12 662 66 72 imiea@uken.krakow.pl strona internetowa Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej |
art & science |
Instytut Matematyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 213a telefon 12 662 62 73 instmat@uken.krakow.pl |
matematyka |
Instytut Nauk o Informacji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 354 telefon 12 662 61 68 inoi@uken.krakow.pl |
architektura informacji |
Instytut Nauk o Zdrowiu |
bezpieczeństwo zdrowotne logopedia |
Instytut Nauk Technicznych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 32 telefon 12 662 63 31 technika@uken.krakow.pl |
edukacja techniczno-informatyczna |
Instytut Neofilologii ul. Podchorążych 2, pokój 101 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 255 ul. Studencka 5, pokój 101 ul. Studencka 5, pokój 101 ul. Podchorążych 2, pokój 101 |
filologia germańska |
Instytut Pedagogiki |
pedagogika |
Instytut Prawa, Ekonomii i Administracji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 236 strona internetowa Instytutu Prawa, Ekonomii i Administracji |
administracja ekonomia finanse geodezja i geoinformacja gospodarka przestrzenna gospodarka przestrzenna i zarządzanie nieruchomościami kryminalistyka logistyka prawo |
Instytut Psychologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 348 telefon 12 662 62 29 psych@uken.krakow.pl |
psychologia |
Instytut Socjologii |
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii kognitywistyka public relations i kultury cyfrowe socjologia |
Instytut Sztuki i Designu strona internetowa Instytutu Sztuki i Designu
|
art & design |
Instytut Zarządzania i Spraw Społecznych Kraków, os. Stalowe 17, pokój 112 Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 442 strona internetowa Instytutu Zarządzania i Spraw Społecznych |
praca socjalna turystyka i rekreacja zarządzanie zarządzanie kryzysowe zarządzanie w służbach społecznych |
- Szczegóły
Krok 1. Załóż konto i uzupełnij wymagane informacje
- Wejdź na stronę internetową Rekrutacja na studia i wybierz rekrutację, w której chcesz wziąć udział. Następnie w menu poziomym (góra strony) wybierz opcję „utwórz konto”.
- Po aktywowaniu konta zaloguj się do systemu, loginem do konta IRK jest podany podczas zakładania konta adres e-mail.
- W zakładce „Formularze osobowe” uzupełnij informacje dotyczące Twoich danych osobowych i wykształcenia:
- podstawowe dane osobowe: podaj informacje o swoich danych osobowych, adresie i danych kontaktowych – po dokonaniu zgłoszenia nie będzie ich już można samodzielnie zmienić.
- zdjęcie: wczytaj do systemu IRK zgodne z wymaganiami do polskiego dowodu osobistego zdjęcie. Ta fotografia będzie potem wykorzystana w Twojej legitymacji studenckiej, dlatego musi być odpowiednia do użycia w oficjalnym dokumencie. W zakładce „Zdjęcie” opisane są szczegółowe wymagania dotyczące zdjęć.
- wykształcenie: wypełnij dane dotyczące wykształcenia. Dodając dane z dokumentu świadectwa, zwróć uwagę na to, że nie musisz od razu podawać wszystkich informacji. Żeby dokonać zgłoszenia na studia, wystarczy, że wpiszesz rodzaj dokumentu (na przykład polska nowa matura), rok jego uzyskania oraz kraj wydania.
Po otrzymaniu świadectwa uzupełnij pozostałe pola: numer dokumentu (dla polskiej matury: zaczyna się od M/... lub, dla aneksów maturalnych, AM/...), datę wydania, rodzaj i nazwę instytucji wystawiającej (dla polskiej matury: OKE, które wydało świadectwo), miejsce wydania. Wszystkie te dane będą potrzebne do wydrukowania ankiety osobowej potrzebnej do wpisu na studia. Jeśli nie uzupełnisz tych danych – nie będziesz mógł wziąć udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym.
Skan świadectwa należy dodać w przypadku części matur: matury uzyskanej za granicą, matury EB, IB oraz starej matury (wydawanej do 2004 roku). W innych przypadkach nie ma potrzeby wczytywania skanów.
Po zapisaniu formularza w prawym rogu ekranu pojawi się przycisk „Edytuj wyniki egzaminów” – w tym miejscu należy dodać informacje o wynikach matury, kiedy już je otrzymasz. Możesz dokonać zgłoszenia przed otrzymaniem wyników matury; dane należy uzupełnić najpóźniej do końca tury, w której bierzesz udział. Jeśli matura nie pójdzie zgodnie z planem, możesz też do końca tury wycofać zgłoszenie.
Wpisywanie wyników matury- Kandydaci z polską tzw. „nową maturą” (2005–2024) zaznaczają w formularzu wszystkie przedmioty i wyniki egzaminów maturalnych zdawanych w części pisemnej (egzaminy ustne nie są brane pod uwagę).
- Kandydaci z dyplomami IB lub EB nie mają możliwości wpisania w formularzu swoich wyników – załączają skany swoich dyplomów/zaświadczeń zawierających wyniki maturalne w systemie.
- Kandydaci z polską tzw. „starą maturą” w skali ocen 3–5 lub 2–6 zaznaczają w formularzu swoje egzaminy dojrzałości i wpisują oceny według właściwej skali (ewentualnie również wyniki z zaświadczenia OKE), a także załączają skany swoich świadectw w systemie.
- Kandydaci ze świadectwami/dyplomami zagranicznymi nie mają możliwości wpisania w formularzu swoich wyników – załączają w systemie skany swoich świadectw/dyplomów).
- Kandydaci posiadający tytuł laureata, finalisty olimpiady lub laureata konkursu, który uprawnia do przyjmowani na studia bez postępowania kwalifikacyjnego – załączają dodatkowo zeskanowane zaświadczenie o uzyskanym tytule.
- Kandydaci na studia II stopnia uzupełniają dane dotyczące uzyskanego dyplomu licencjata lub magistra, a także podają średnią ocen z dotychczasowych studiów lub inne dokumenty (jeżeli zostało to określone w kryteriach przyjęć na kierunek studiów, na który dokonują rejestracji).
Krok 2. Dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego
W systemie IRK znajduje się katalog studiów (oferta), na które prowadzony jest nabór. Wybierz spośród nich interesujący Cię kierunek, zapoznaj się z zasadami rekrutacji i kiedy się zdecydujesz – kliknij zielony przycisk „Zapisz się” w karcie wybranych studiów.
W swoim koncie w zakładce „Zgłoszenie rekrutacyjne” możesz zobaczyć listę dokonanych zgłoszeń. Tam też znajdziesz informacje o wynikach rekrutacji, dokumenty do pobrania do wpisu na listę studentów oraz instrukcje dotyczące dokonania wpisu, jeśli zostaniesz zakwalifikowany.
Krok 3. Wnieś opłatę rekrutacyjną
Aby zgłoszenie było rozpatrywane, musisz je opłacić. Każde zgłoszenie rekrutacyjne to osobna opłata rekrutacyjna. Opłatę trzeba wnieść w terminie dokonywania zgłoszeń na studia. Wszystkie opłaty rekrutacyjne wnosi się na ten sam indywidualny numer rachunku. Zaleca się, aby przelewy były dokonywane systemem gwarantującym jak najszybszy przepływ środków. Wysokość naliczonych opłat, numer konta do przelewu oraz opcję szybkiej płatności znajdziesz w zakładce „Płatności”.
Krok 4. Sprawdź wyniki rekrutacji
Wyniki rekrutacji są przekazywane kandydatom poprzez system IRK. Po zalogowaniu, w części „Moje konto”, w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”, w tabeli zobaczysz swój wynik na liście rankingowej i informację: „zakwalifikowany” lub „niezakwalifikowany”.
Krok 5. Dokonaj wpisu na studia
Jeśli Twój status to „zakwalifikowany” – gratulacje, to znaczy, że Uniwersytet zaprasza Cię do podjęcia studiów. Przed Tobą ostatni krok, potwierdzenie woli podjęcia studiów, czyli wpis na listę studentów. W zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” → „Dokumenty i dalsze kroki” znajdziesz dokładne informacje o tym jakie dokumenty przygotować oraz gdzie i w jakim terminie dokonać wpisu. Po prawidłowym dokonaniu wpisu Twój status zmieni się na „przyjęty”. Jeżeli w terminie wyznaczonym na wpis nie możesz osobiście dostarczyć na uczelnię wymaganych dokumentów możesz wyznaczyć pełnomocnika, który w Twoim imieniu dokona wszelkich formalności związanych z wpisem na studia. Wzór pełnomocnictwa znajdziesz na stronie upoważnienie.
- Szczegóły
Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia wyższe w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie prowadzone w języku polskim, jeżeli:
- ukończą kurs przygotowawczy do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub
- posiadają certyfikat znajomości języka polskiego potwierdzający znajomość języka polskiego, co najmniej na poziomie biegłości językowej B1 lub posiadają certyfikat znajomości języka polskiego na poziomie określonym w szczegółowych kryteriach kwalifikacji na poszczególne kierunki studiów, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub
- uzyskają potwierdzenie wydane przez Centrum Nauczania Języka Polskiego jako Obcego Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, że ich stopień znajomości języka polskiego pozwala na podjęcie studiów w języku polskim na wymaganym i określonym w szczegółowych kryteriach przyjęć poziomie, lub
- posiadają świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty, lub
- ukończyli szkołę ponadpodstawową za granicą, w której zajęcia były prowadzone w języku polskim.
- Szczegóły
Kierunek studiów | Opłata za naukę (PLN) | |
---|---|---|
I rok | II rok | |
administracja | 5400 | 5400 |
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja | 5200 | 5200 |
bezpieczeństwo narodowe | 5600 | 5600 |
biologia | 6600 | 6600 |
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego | 5200 | 5200 |
dziennikarstwo | 5200 | 2600 |
edukacja techniczno-informatyczna | 6400 | 3200 (1,5-letnie), 6400 (2-letnie) |
ekonomia | 6000 | 6000 |
etyka – mediacje i negocjacje | 5200 | 5200 |
filologia angielska | 6200 | 6200 |
filologia polska | 5400 | 5400 |
geografia | 5600 | 5600 |
geopolityka | 5200 | 5200 |
gospodarka przestrzenna | 5400 | 2700 |
historia | 5200 | 5200 |
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych | 5200 | 5200 |
informatyka | 7600 | 3800 |
inżynieria bezpieczeństwa | 6400 | 3200 |
kryminalistyka | 6000 | 6000 |
kulturoznawstwo i wiedza o mediach | 6000 | 6000 |
logistyka | 6000 | 6000 |
matematyka | 10 000 | 10 000 |
media content & creative writing | 5400 | 5400 |
międzynarodowa polityka społeczna i analityka | 5000 | 5000 |
pedagogika | 5400 | 5400 |
praca socjalna | 5200 | 5200 |
socjologia | 6000 | 6000 |
stosunki międzynarodowe | 5000 | 5000 |
turystyka i rekreacja | 6000 | 6000 |
zarządzanie | 6400 | 6400 |
zarządzanie ochroną środowiska | 5000 | 5000 |
zarządzanie w służbach społecznych | 5200 | 5200 |
Podstawa prawna
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.30.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 maja 2024 roku w sprawie opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych oraz kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.63.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 17 września 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.30.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r. w sprawie opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych oraz kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.78.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 17 października 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.30.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r.
- Szczegóły
Jednorazowe opłaty za usługi edukacyjne związane z wydaniem elektronicznej legitymacji studenckiej oraz jej duplikatów, wydaniem dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów lub odpisu suplementu do dyplomu w języku obcym oraz wydaniem duplikatu dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu
§ 1
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pobiera opłaty za wydanie:
Rodzaj dokumentu | Wysokość opłaty (PLN) | |
---|---|---|
elektronicznej legitymacji studenckiej | 22 | |
duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej | 33 | |
dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym | 20 | |
dodatkowego odpisu suplementu do dyplomu ukończenia studiów w języku obcym | 20 | |
duplikatu dyplomu ukończenia studiów | 20 | |
duplikatu suplementu do dyplomu |
20 |
§ 2
Za uwierzytelnienie dokumentów dotyczących toku studiów przeznaczonych do obrotu prawnego za granicą pobiera się opłatę w wysokości 30 zł za każdą rozpoczętą stronę.
§ 3
- Opłatę za elektroniczną legitymację studencką wnosi się na indywidualne konto generowane w systemie rekrutacyjnym.
- Pozostałe opłaty, o których mowa w § 1 oraz opłatę, o której mowa w § 2 wnosi się na rachunek bankowy wskazany przez Uczelnię.
Podstawa prawna
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.31.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 maja 2024 roku w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.33.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 23 maja 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.31.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r. w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.36.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 29 maja 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.31.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r. w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Nr R.Z.0211.65.2024 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 17 września 2024 roku w sprawie zmiany zarządzenia nr R.Z.0211.31.2024 Rektora z dnia 13 maja 2024 r. w sprawie jednorazowych opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025
- Szczegóły
Strona 4 z 6