Z radością informujemy, że podczas Walnego Zjazdu Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, który odbył się 16 września 2025 roku, dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow, prof. UKEN z Instytutu Filologii Angielskiej została wybrana na funkcję wiceprzewodniczącej Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego na kadencję 2025–2028.

Dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow, prof. UKEN


Polskie Towarzystwo Neofilologiczne

Polskie Towarzystwo Neofilologiczne jest ogólnopolską organizacją naukową, zrzeszającą badaczy i praktyków zajmujących się problematyką języków nowożytnych oraz ich dydaktyką. Towarzystwo, będące członkiem Fédération Internationale des Professeurs de Langues Vivantes, aktywnie działa na rzecz popularyzowania i rozwijania wiedzy o językach i kulturach, łącząc perspektywę teoretyczną, empiryczną i praktyczną. Jego działalność obejmuje między innymi organizację konferencji, warsztatów i seminariów, publikację opracowań naukowych, a także wspieranie inicjatyw edukacyjnych w kraju i za granicą.

 

Sylwetka naukowa prof. Joanny Rokity-Jaśkow

Dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow, prof. UKEN jest przewodniczącą Rady Dyscypliny Językoznawstwo, a także kieruje Katedrą Dydaktyki Języka Angielskiego w Instytucie Filologii Angielskiej. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z przyswajaniem języków obcych przez dzieci, dwu- i wielojęzycznością, polityką edukacyjną i językową oraz kształceniem i rozwojem zawodowym nauczycieli.

Jest autorką i redaktorką licznych publikacji naukowych, w tym monografii i prac zbiorowych wydanych w renomowanych wydawnictwach międzynarodowych, takich jak Springer czy Multilingual Matters. Wśród najważniejszych publikacji znajdują się między innymi: „Facing diversity in child foreign language education” (2021), „Early instructed SLA. Pathways to competence” (2019) czy „Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania” (2020).

 

Członkostwo i działalność międzynarodowa

Nowo wybrana wiceprzewodnicząca PTN jest również członkinią wielu towarzystw naukowych, między innymi: International Association of Multilingualism (IAM), Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej (PTLS) oraz AILA-REN Network Research into Early Language Learning.