Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów oraz przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się

§ 1

  1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym kierunku studiów.
  2. Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 400 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 800 zł.
  3. Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
    1. korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych programem studiów,
    2. wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty uczenia się niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
    3. realizujących blok zajęć nieobjętych programem studiów, jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym kierunku studiów pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
    4. Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 3600 zł.
    5. Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w ust. 1–3, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem danego semestru.
    6. Za przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego (przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się) student dokonuje jednorazowej opłaty w wysokości 400 zł.

 

§ 2

Stawki godzinowe na poszczególnych kierunkach studiów wynoszą odpowiednio:

Kierunek studiówStawka godzinowa (PLN)
administracja 13
architektura informacji 16
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja 13
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo 13
art & design 13
art & science 29
bezpieczeństwo międzynarodowe 13
bezpieczeństwo międzynarodowe z językiem wykładowym angielskim 13
bezpieczeństwo narodowe 13
bezpieczeństwo zdrowotne 13
bioinformatyka 26
biologia 26
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego 16
design 29
digital design 29
dziennikarstwo 13
edukacja techniczno-informatyczna 25
ekonomia 16
etyka – mediacje i negocjacje 13
filologia angielska 16
filologia germańska 16
filologia hiszpańska 16
filologia polska 16
filologia romańska 16
filologia rosyjska 16
filologia ukraińska 16
filologia włoska 16
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii 16
fizyka 25
geografia 26
geopolityka 26
gospodarka przestrzenna 26
grafika 29
historia 13
informatyka 25
inżynieria bezpieczeństwa 25
kognitywistyka 13
komunikacja wizualna 29
kryminalistyka 20
kulturoznawstwo i wiedza o mediach 16
logistyka 20
logopedia 16
malarstwo 29
matematyka 25
media content & creative writing 16
pedagogika 16
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna 16
pedagogika specjalna 16
praca socjalna 16
prawo 13
psychologia 16
psychologia i biologia zwierząt 26
socjologia 16
stosunki międzynarodowe 13
studia nad wizualnością – Visual Studies 26
studia niemcoznawcze i środkowoeuropejskie 13
sztuka i edukacja 29
sztuka i media 29
sztuka współczesna 29
turystyka historyczna i muzealnictwo 16
turystyka i rekreacja 26
zarządzanie kryzysowe 16
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe 16
zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi 13
zarządzanie w służbach społecznych 16

 

§ 3

  1. Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający z urlopu.
  2. Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
  3. Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.

 

§ 4

Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dyrektora instytutu na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:

  1. za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę w wysokości 30 złotych;
  2. za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:

 

Wymiar zajęć dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych na praktykach zawodowychStawka odpłatności studenta za powtarzanie praktyki pedagogicznej (zawodowej) (PLN)
tygodniowa (1–29 godzin) 140 (120 + 20)
dwutygodniowa (30–44 godzin) 180
trzytygodniowa (45–59 godzin) 220
czterotygodniowa (60–74 godzin) 260
pięciotygodniowa (75–90 godzin) 300
sześciotygodniowa (powyżej 90 godzin) 340

 

§ 5

Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego załącznika.

 

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.52.2023 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 22 maja 2023 roku w sprawie opiat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej na podstawie zlecenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wesprze stypendiami studentów i naukowców. W ramach działań zostaną przyznane środki finansowe obywatelom Białorusi, którzy:

  • rozpoczną studia lub kursy przygotowawcze do podjęcia nauki w języku polskim na polskich uczelniach („Solidarni ze studentami”);
  • posiadają stopień naukowy doktora oraz zaproszenie na roczny pobyt badawczy od polskiej uczelni, instytutu naukowego Polskiej Akademii Nauk lub instytutu Sieci Badawczej Łukasiewicz („Solidarni z naukowcami”).

Władze Uniwersytetu Pedagogicznego wyraziły zgodę na 40 stypendystów studenckich, przy założeniu maksymalnie 4 osób na kierunek. Zadeklarowano również miejsca dla naukowców na stypendia badawcze. Wszystkie przyjęcia będą odbywały się poza procedurą rekrutacyjną, co jest zgodne zarówno z przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85, z późn. zm.), jak i zasadami inicjatywy „Solidarni z Białorusią”.

Na stronie internetowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich zamieszczono listy uczelni, które wezmą udział w działaniach „Solidarni ze studentami” oraz „Solidarni z naukowcami”. Wsparcie dla studentów zadeklarowało ponad sześćdziesiąt ośrodków, a dla naukowców powyżej trzydziestu. Wśród krakowskich ośrodków akademickich, oprócz Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, znalazły się: Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II oraz Akademia Ignatianum w Krakowie.

 

„Solidarni ze studentami”„Solidarni z naukowcami”


Kontakt

Biuro Rekrutacji
ul. Podchorążych 2, pokój 31a
telefon 12 662 60 93
rekrutacja@up.krakow.pl



Składanie wniosków stypendialnych w systemie NAWA

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej informuje, że w systemie teleinformatycznym NAWA został uruchomiony wniosek stypendialny dla studentów objętych projektem „Solidarni ze studentami”. Wniosek będzie dostępny jedynie dla studentów, którzy zalogują się przy pomocy poniższego linka.

Poniżej przedstawiono podstawowe kroki jakie studenci powinni podjąć, aby złożyć wniosek:


Wypełnienie wniosku stypendialnego jest niezbędne aby wziąć udział w projekcie „Solidarni ze studentami” oraz zawrzeć z NAWA umowę stypendialną.

Szczegółowa instrukcja rejestracji, logowania oraz uruchomienia wniosku na stronie NAWA

W razie pytań i wątpliwości związanych z rejestracją w systemie NAWA i złożeniem wniosku prosimy o kontakt: solidarni@nawa.gov.pl.

otwarta książka, pióro, flaga UE

Zapraszamy na studia stacjonarne dofinansowane ze środków Unii Europejskiej na kierunkach:

Studia zapewnią Ci najlepsze w Polsce przygotowanie do pracy w zawodzie nauczyciela, między innymi dzięki:

  • samodzielnemu kształtowaniu ścieżek rozwoju osobowego, naukowego i zawodowego
  • tutoringowi, który pozwoli Ci na rozwijanie kreatywności i samodzielności myślenia
  • uczestnictwu w wizytach studyjnych w szkołach prowadzących innowacyjne nauczanie, bezpłatnym zagranicznym wyjazdom do ośrodków edukacyjnych
  • zajęciom prowadzonym w nowoczesnych laboratoriach.

Projekt „Kompetentny nauczyciel – mistrz i wychowawca” da Ci możliwość zdobycia wysokiej klasy kwalifikacji zawodowych we współpracy z profesjonalną kadrą badaczy i praktyków, zaangażowanych w kreowanie zmian w edukacji szkolnej, wywodzących się z krakowskiej szkoły dydaktycznej.

Dowiedz się więcej

Порядок приема и правила поступления в Педагогигеский университет

1Иностранцы, подающие документы в вуз, обязаны приступить к вступительным испытаниям, предварительно зарегистрировавшись в системе rekrutacja.up.krakow.pl (регистрация начинается с 1 июня).

2Абитуриенты-иностранцы обязаны предоставить следующие документы:

  1. заявление по установленному в вузе образцу
  2. копию (вместе с оригиналом для ознакомления) аттестата о среднем (полном) общем образовании/диплома о высшем образовании, легализированного либо заверенного апостилем или другого документа, полученного за границей, дающего право поступать в вузы каждого типа в стране, в системе которой действует учреждение, выдающее аттестат о среднем (полном) образовании/диплом о высшем образовании, вместе с переводом на польский язык
  3. копию карты поляка – касается обладателей карты поляка
  4. копию вида на жительство в Польше – касается обладателей вида на жительцтво
  5. копию сертификата, подтверждающего уровень Ц1 владения польским языком, касается обладателей сертификата
  6. копию решения подтверждающего польское происхождение
  7. копию сертификата, подтверждающего уровень владения польским языком
  8. копию страхового полиса на случай болезни или последствий несчастных случаев
  9. 2 фотографии (35×45 мм)

3Документы номер 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 надо подать в сроки и место, установленные графиком приема в университет. Если не можете подать их лично, может это сделать кто-то другой. В данном случае не нужна доверенность.

4После получения информации о зачислении в Университет, Вам надо лично подтвердить направление/специальность, в сроки определенные Приемной комиссией. Зачисленные кандидаты должны предоставить документы номер 8, 9, а также документы указанные в электронной системе. Оригиналы документов номер 1, 2 а также 3–9 надо предоставить для ознакомления. Если не можете потвердить лично, может это сделать кто-то другой при помощи пелномочия версия для печати. После подтверждения Вы получите документ о зачислении в Университет.