kartka z checklistą

Krok 1. Załóż konto i uzupełnij wymagane informacje

  • Wejdź na stronę internetową Rekrutacja na studia i wybierz rekrutację, w której chcesz wziąć udział. Następnie w menu poziomym (góra strony) wybierz opcję „utwórz konto”.
  • Po aktywowaniu konta zaloguj się do systemu, loginem do konta IRK jest podany podczas zakładania konta adres e-mail.
  • W zakładce „Formularze osobowe” uzupełnij informacje dotyczące Twoich danych osobowych i wykształcenia:
    • podstawowe dane osobowe: podaj informacje o swoich danych osobowych, adresie i danych kontaktowych – po dokonaniu zgłoszenia nie będzie ich już można samodzielnie zmienić.
    • zdjęcie: wczytaj do systemu IRK zgodne z wymaganiami do polskiego dowodu osobistego zdjęcie. Ta fotografia będzie potem wykorzystana w Twojej legitymacji studenckiej, dlatego musi być odpowiednia do użycia w oficjalnym dokumencie. W zakładce „Zdjęcie” opisane są szczegółowe wymagania dotyczące zdjęć.
    • wykształcenie: wypełnij dane dotyczące wykształcenia. Dodając dane z dokumentu świadectwa, zwróć uwagę na to, że nie musisz od razu podawać wszystkich informacji. Żeby dokonać zgłoszenia na studia, wystarczy, że wpiszesz rodzaj dokumentu (na przykład polska nowa matura), rok jego uzyskania oraz kraj wydania.

      Po otrzymaniu świadectwa uzupełnij pozostałe pola: numer dokumentu (dla polskiej matury: zaczyna się od M/... lub, dla aneksów maturalnych, AM/...), datę wydania, rodzaj i nazwę instytucji wystawiającej (dla polskiej matury: OKE, które wydało świadectwo), miejsce wydania. Wszystkie te dane będą potrzebne do wydrukowania ankiety osobowej potrzebnej do wpisu na studia. Jeśli nie uzupełnisz tych danych – nie będziesz mógł wziąć udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym.

      Skan świadectwa należy dodać w przypadku części matur: matury uzyskanej za granicą, matury EB, IB oraz starej matury (wydawanej do 2004 roku). W innych przypadkach nie ma potrzeby wczytywania skanów.

      Po zapisaniu formularza w prawym rogu ekranu pojawi się przycisk „Edytuj wyniki egzaminów” – w tym miejscu należy dodać informacje o wynikach matury, kiedy już je otrzymasz. Możesz dokonać zgłoszenia przed otrzymaniem wyników matury; dane należy uzupełnić najpóźniej do końca tury, w której bierzesz udział. Jeśli matura nie pójdzie zgodnie z planem, możesz też do końca tury wycofać zgłoszenie.

      Wpisywanie wyników matury
      • Kandydaci z polską tzw. „nową maturą” (2005–2024) zaznaczają w formularzu wszystkie przedmioty i wyniki egzaminów maturalnych zdawanych w części pisemnej (egzaminy ustne nie są brane pod uwagę).
      • Kandydaci z dyplomami IB lub EB nie mają możliwości wpisania w formularzu swoich wyników – załączają skany swoich dyplomów/zaświadczeń zawierających wyniki maturalne w systemie.
      • Kandydaci z polską tzw. „starą maturą” w skali ocen 3–5 lub 2–6 zaznaczają w formularzu swoje egzaminy dojrzałości i wpisują oceny według właściwej skali (ewentualnie również wyniki z zaświadczenia OKE), a także załączają skany swoich świadectw w systemie.
      • Kandydaci ze świadectwami/dyplomami zagranicznymi nie mają możliwości wpisania w formularzu swoich wyników – załączają w systemie skany swoich świadectw/dyplomów).
      • Kandydaci posiadający tytuł laureata, finalisty olimpiady lub laureata konkursu, który uprawnia do przyjmowani na studia bez postępowania kwalifikacyjnego – załączają dodatkowo zeskanowane zaświadczenie o uzyskanym tytule.
      • Kandydaci na studia II stopnia uzupełniają dane dotyczące uzyskanego dyplomu licencjata lub magistra, a także podają średnią ocen z dotychczasowych studiów lub inne dokumenty (jeżeli zostało to określone w kryteriach przyjęć na kierunek studiów, na który dokonują rejestracji).


Krok 2. Dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego

W systemie IRK znajduje się katalog studiów (oferta), na które prowadzony jest nabór. Wybierz spośród nich interesujący Cię kierunek, zapoznaj się z zasadami rekrutacji i kiedy się zdecydujesz – kliknij zielony przycisk „Zapisz się” w karcie wybranych studiów.

W swoim koncie w zakładce „Zgłoszenie rekrutacyjne” możesz zobaczyć listę dokonanych zgłoszeń. Tam też znajdziesz informacje o wynikach rekrutacji, dokumenty do pobrania do wpisu na listę studentów oraz instrukcje dotyczące dokonania wpisu, jeśli zostaniesz zakwalifikowany.


Krok 3. Wnieś opłatę rekrutacyjną

Aby zgłoszenie było rozpatrywane, musisz je opłacić. Każde zgłoszenie rekrutacyjne to osobna opłata rekrutacyjna. Opłatę trzeba wnieść w terminie dokonywania zgłoszeń na studia. Wszystkie opłaty rekrutacyjne wnosi się na ten sam indywidualny numer rachunku. Zaleca się, aby przelewy były dokonywane systemem gwarantującym jak najszybszy przepływ środków. Wysokość naliczonych opłat, numer konta do przelewu oraz opcję szybkiej płatności znajdziesz w zakładce „Płatności”.


Krok 4. Sprawdź wyniki rekrutacji

Wyniki rekrutacji są przekazywane kandydatom poprzez system IRK. Po zalogowaniu, w części „Moje konto”, w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”, w tabeli zobaczysz swój wynik na liście rankingowej i informację: „zakwalifikowany” lub „niezakwalifikowany”.


Krok 5. Dokonaj wpisu na studia

Jeśli Twój status to „zakwalifikowany” – gratulacje, to znaczy, że Uniwersytet zaprasza Cię do podjęcia studiów. Przed Tobą ostatni krok, potwierdzenie woli podjęcia studiów, czyli wpis na listę studentów. W zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne” → „Dokumenty i dalsze kroki” znajdziesz dokładne informacje o tym jakie dokumenty przygotować oraz gdzie i w jakim terminie dokonać wpisu. Po prawidłowym dokonaniu wpisu Twój status zmieni się na „przyjęty”. Jeżeli w terminie wyznaczonym na wpis nie możesz osobiście dostarczyć na uczelnię wymaganych dokumentów możesz wyznaczyć pełnomocnika, który w Twoim imieniu dokona wszelkich formalności związanych z wpisem na studia. Wzór pełnomocnictwa znajdziesz na stronie upoważnienie.

 

Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych związane z powtarzaniem określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów oraz przeprowadzeniem potwierdzania efektów uczenia się

§ 1

  1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powtarzający zajęcia z powodu niezadowalających wyników w nauce wnoszą opłatę w wysokości odpowiadającej iloczynowi liczby godzin całego powtarzanego kursu/kursów i stawki za jedną godzinę dydaktyczną obowiązującą na danym kierunku studiów.
  2. Studenci korzystający z powtarzania jednego kursu objętego wpisem warunkowym wnoszą opłatę w wysokości 500,00 zł, a powtarzający dwa kursy objęte wpisem warunkowym – 1000,00 zł.
  3. Podstawą do ustalenia wysokości opłaty dla studentów:
    1. korzystających z pojedynczych zajęć nieobjętych programem studiów,
    2. wyrównujących różnice programowe (w tym realizujących zajęcia uzupełniające efekty uczenia się niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia),
    3. realizujących blok zajęć nieobjętych programem studiów, jest wyrażona w złotych wartość jednej godziny dydaktycznej na danym kierunku studiów pomnożona przez liczbę godzin zajęć dydaktycznych danego kursu.
  4. Należności z tytułu opłat, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu są naliczane do kwoty 4500 zł.
  5. Opłaty, z tytułu zajęć, o których mowa w ust. 1–3, wnoszone są jednorazowo przed rozpoczęciem danego semestru.
  6. Za przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego (przeprowadzenie potwierdzania efektów uczenia się) student dokonuje jednorazowej opłaty w wysokości 500 zł.


§ 2

Stawki godzinowe na poszczególnych kierunkach studiów wynoszą odpowiednio:

Kierunek studiówStawka godzinowa (PLN)
administracja 16
architektura informacji 18
archiwistyka, biurowość i cyfryzacja 16
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo 16
art & design 16
art & science 32
bezpieczeństwo międzynarodowe 16
bezpieczeństwo narodowe 16
bezpieczeństwo zdrowotne 16
bioinformatyka 30
biolingwistyka z komunikacją kliniczną 26
biologia 30
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego 20
cyberbezpieczeństwo 30
design 32
digital design 32
dziennikarstwo 16
edukacja techniczno-informatyczna 30
ekonomia 20
ekoturystyka 30
etyka – mediacje i negocjacje 16
filologia angielska 20
filologia germańska 20
filologia hiszpańska 19
filologia polska 20
filologia romańska 19
filologia rosyjska 19
filologia ukraińska 19
filologia włoska 19
fizyka 28
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii 20
geodezja i geoinformacja 28
geografia 30
geopolityka 30
gospodarka przestrzenna 30
gospodarka przestrzenna i zarządzanie nieruchomościami 28
grafika 32
historia 16
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych 16
informatyka 30
informatyka stosowana 30
inżynieria bezpieczeństwa 30
inżynieria produkcji i jakości 30
kognitywistyka 16
komunikacja wizualna 19
kryminalistyka 25
kulturoznawstwo i wiedza o mediach 20
logistyka 25
logopedia 19
malarstwo 32
matematyka 30
media content & creative writing 20
międzynarodowa polityka społeczna i analityka 16
nauczyciel biologii i geografii 30
ochrona ludności i obrona cywilna 25
pedagogika 20
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna 20
pedagogika resocjalizacyjna 20
pedagogika specjalna 20
pedagogika szkolna z edukacją techniczną 20
pielęgniarstwo 32
praca socjalna 20
prawo 16
psychologia 20
psychologia i biologia zwierząt 30
socjologia 20
stosunki międzynarodowe 16
studia nad wizualnością – visual studies 32
studia niemcoznawcze i środkowoeuropejskie 16
sztuka i edukacja 32
sztuka i media 32
sztuka współczesna 32
turystyka historyczna i muzealnictwo 20
turystyka i rekreacja 30
zarządzanie 20
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe 19
zarządzanie kryzysowe 20
zarządzanie ochroną środowiska 20
zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi 16
zarządzanie w służbach społecznych 20

 

§ 3

  1. Z opłat za wyrównywanie różnic programowych zwolnieni są studenci powracający z urlopu.
  2. Studenci studiów stacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające tylko i wyłącznie z różnic programowych.
  3. Studenci studiów niestacjonarnych, którzy wznawiają studia, wnoszą opłaty wynikające z różnic programowych do wysokości wskazanej w § 1 ust. 4 i czesne za dany rok.


§ 4

Student, który nie odbył lub nie zaliczył praktyki pedagogicznej zgodnie z planem studiów i uzyskał zgodę dyrektora instytutu na odbycie praktyki pedagogicznej lub powtórzenie praktyki, jest
zobowiązany do wniesienia opłaty pokrywającej koszty organizacji i obsługi administracyjnej praktyki, w niżej wymienionej wysokości:

  1. za jedną godzinę lekcyjną ćwiczeń praktycznych w szkole student wnosi opłatę w wysokości 40 złotych;
  2. za praktyki pedagogiczne zawodowe, student wnosi opłatę zgodną z wymiarem praktyki, według poniższej tabeli:

 

Wymiar zajęć dydaktycznych, opiekuńczych lub wychowawczych na praktykach zawodowychStawka odpłatności studenta za powtarzanie praktyki pedagogicznej (zawodowej) (PLN)
tygodniowa (1–29 godzin) 160 (140 + 20)
dwutygodniowa (30–44 godzin) 200
trzytygodniowa (45–59 godzin) 240
czterotygodniowa (60–74 godzin) 280
pięciotygodniowa (75–90 godzin) 320
sześciotygodniowa (powyżej 90 godzin) 360

 

§ 5

Opłata za praktyki pedagogiczne nie jest wliczana do limitu, o którym mowa w § 1 ust. 4 niniejszego załącznika.

 

Podstawa prawna

Opłat za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim, nie pobiera się od:

  • cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
  • cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2021 r. poz. 2354, oraz z 2022 r. poz. 91 z późn. zm.);
  • cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczpospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1;
  • posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
  • cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 151 ust. 1 lub art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, lub przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 tej ustawy lub posiadającego wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.

 

Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia wyższe w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie prowadzone w języku polskim, jeżeli:

 

strona internetowa Państwowej Komisji do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego

Podstawa prawna
Zarządzenie Nr R.Z.0211.49.2023 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 18 maja 2023 roku w sprawie zasad podejmowania i odbywania studiów wyższych w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie przez cudzoziemców

button z napisem rejestracja

Elektroniczna rejestracja na studia rozpocznie się 1 czerwca 2025 roku. W tym czasie kandydaci na studia pierwszego, drugiego stopnia oraz jednolite magisterskie będą mogli założyć konto w systemie rekrutacyjnym i wybierać kierunki z bogatej oferty Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Maturzyści z lat poprzednich już 1 czerwca 2025 roku będą mogli dokonać pełnej rejestracji na studia, natomiast osoby zdające maturę w roku 2025 – założyć indywidualne konto w elektronicznym systemie rekrutacyjnym, a po otrzymaniu wyników egzaminu dojrzałości wprowadzić dane ze świadectwa maturalnego/dyplomu do systemu.

Zachęcamy do śledzenia strony internetowej usosirk.uken.krakow.pl, na której będą publikowane szczegółowe informacje dotyczące przebiegu i harmonogramu tegorocznej rekrutacji, a także do dołączenia do naszej grupy na portalu społecznościowym Facebook UKEN: rekrutacja.