otwarta książka, obok której leży pomarańczowy ołówek

Do rozpoczęcia roku akademickiego rezygnację ze studiów (pisemną) należy złożyć poprzez przesłanie skanu podpisanego druku rezygnacji wygenerowanego z systemu IRK na adres rezygnacje.irk@uken.krakow.pl lub w Dziale Obsługi Informatycznej, pok. nr 49 (parter), ul. Podchorążych 2.

Po tym terminie pisemną rezygnację ze studiów należy złożyć w Centrum Obsługi Studenta (wyłącznie w wersji papierowej – wzór formularza Rezygnacja ze studiów dostępny jest na stronie internetowej Centrum Obsługi Studenta) ul. Podchorążych 2, pok. nr 128 i 128A oraz pok. nr od 139 do 146. Opłaty za studia są naliczane do dnia złożenia pisemnej rezygnacji ze studiów lub skreślenia z listy studentów.

 

Informacja dla rezygnujących ze studiów niestacjonarnych

Decydując się na podjęcie studiów niestacjonarnych, zawiera Pan/Pani z Uczelnią umowę cywilnoprawną. Umowa ta określa między innymi warunki odpłatności za studia (czyli wysokość i sposób wnoszenia opłat), czas jej obowiązywania oraz zasady jej rozwiązania. Jest to szczególnie istotne w kontekście ewentualnych opłat, które mogą być naliczane do momentu formalnego zakończenia współpracy z Uczelnią.

W przypadku rezygnacji ze studiów należy pamiętać, że sama decyzja o nieuczestniczeniu w zajęciach nie oznacza automatycznego rozwiązania umowy. Aby skutecznie zrezygnować ze studiów i zakończyć obowiązek opłacania czesnego, konieczne jest złożenie pisemnego oświadczenia o rezygnacji. Zgłoszenie ustne lub nieobecność na zajęciach nie są wystarczające – umowa nadal obowiązuje.

Opłaty za studia będą naliczane do dnia złożenia pisemnej rezygnacji, niezależnie od tego, czy student faktycznie rozpoczął naukę (na przykład nawet jeśli nie odebrał legitymacji i wybrał inną uczelnię).

Dlatego w przypadku rezygnacji prosimy o niezwłoczne złożenie pisemnego oświadczenia, co pozwoli uniknąć niepotrzebnych kosztów.

 

Limity przyjęć na pierwszy rok studiów

 

Rok akademicki 2025/2026

Kierunek studiówStudia pierwszego stopnia stacjonarneStudia pierwszego stopnia niestacjonarne
administracja 140 80
architektura informacji 50 30
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo 50 50
bezpieczeństwo europejskie 80 60
bezpieczeństwo międzynarodowe 150 100
bezpieczeństwo militarne i wojskowość 80 60
bezpieczeństwo narodowe 150 100
bezpieczeństwo zdrowotne 60
bioinformatyka 40 25
biologia 60 25
cyberbezpieczeństwo 75 35
design 40
digital design 38
dziennikarstwo 120 40
edukacja techniczno-informatyczna 100
ekonomia 140 80
ekoturystyka 70 30
etyka – mediacje i negocjacje 120 40
filologia angielska 130 60
filologia germańska 100 25
filologia hiszpańska 100
filologia polska 90 60
filologia romańska 100
filologia rosyjska 50
filologia ukraińska 20
filologia włoska 100
filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii 140
fizyka 50
geodezja i geoinformacja 75
geografia 70 30
geopolityka 60 40
gospodarka przestrzenna i zarzadzanie nieruchomościami 70
grafika 38
historia 50
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych 120 80
informatyka 135 65
informatyka stosowana 120 60
inżynieria bezpieczeństwa 60
inżynieria produkcji i jakości 80 50
inżynieria utrzymania ruchu 80
kognitywistyka 120
komunikacja wizualna 38
kryminalistyka 120 100
kulturoznawstwo i wiedza o mediach 70 40
lingwistyka kliniczna 30
logistyka 130 130
malarstwo 36
matematyka 120 30
międzynarodowa polityka społeczna i analityka 60 40
ochrona ludności i obrona cywilna 60 60
pedagogika 150 90
pedagogika resocjalizacyjna 90 90
pielęgniarstwo* 40
praca socjalna 50 40
public relations i kultury cyfrowe 120  
socjologia 150 60
stosunki międzynarodowe 120 40
Studia nad wizualnością – Visual Studies 55
sztuka i edukacja 36
sztuka i media 18
turystyka historyczna i muzealnictwo  50 50
turystyka i rekreacja 150 50
zarządzanie 50 60
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe 50
zarządzanie kryzyzsowe 50 50
zarządzanie w służbach społecznych  40 30

 * rekrutacja na kierunek zostanie uruchomiona pod warunkiem otrzymania zgody Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Podstawa prawna
Uchwała nr 2.14.04.2025 Senatu Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z 14 kwietnia 2025 roku w sprawie ustalenia limitów przyjęć na pierwszy rok stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich w roku akademickim 2025/2026

O kryteria przyjęć na wszystkie kierunki studiów, o zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego, a także o wymagane w procesie rekrutacji dokumenty możecie zapytać pracowników Biura Rekrutacji.

Biuro Rekrutacji
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokoje 50 i 51
telefony: 12 662 60 93, 12 662 74 80, 12 662 63 45
rekrutacja@uken.krakow.pl

 

Adres jednostkiKierunek

Instytut Bezpieczeństwa i Informatyki

Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 203N
telefon 12 662 66 04
inob@uken.krakow.pl
bezpieczeństwo międzynarodowe
bezpieczeństwo narodowe
ochrona ludności i obrona cywilna

Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 418N
telefony: 12 662 78 44, 12 662 78 45
ii@uken.krakow.pl
cyberbezpieczeństwo
informatyka

strona internetowa Instytutu Bezpieczeństwa i Informatyki

bezpieczeństwo międzynarodowe
bezpieczeństwo narodowe
cyberbezpieczeństwo
informatyka
ochrona ludności i obrona cywilna

Instytut Biologii i Nauk o Ziemi
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 229N
telefon 12 662 78 20
ibnz@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Biologii i Nauk o Ziemi

bioinformatyka
biologia
ekoturystyka
geografia
nauczyciel biologii i geografii
psychologia i biologia zwierząt

Instytut Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 420
telefony 12 662 64 46, 12 662 64 47
idsm@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Dziennikarstwa i Stosunków Międzynarodowych

dziennikarstwo
etyka – mediacje i negocjacje
geopolityka
HR w mediach i organizacjach międzynarodowych
międzynarodowa polityka społeczna i analityka
stosunki międzynarodowe

Instytut Filologii Angielskiej
Kraków, ul. Karmelicka 41, pokój 203
telefon 12 662 62 05
filologia.angielska@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Filologii Angielskiej

filologia angielska
Instytut Filologii Polskiej
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 563
telefon 12 662 61 44
polon@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Filologii Polskiej

biolingwistyka z komunikacją kliniczną
filologia polska
kulturoznawstwo i wiedza o mediach
lingwistyka kliniczna
media content & creative writing
Instytut Historii i Archiwistyki
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 324
telefon 12 662 61 82
historia@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Historii i Archiwistyki

archiwistyka, biurowość i cyfryzacja
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo
biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego
historia
historia – studia nauczycielskie
studia niemcoznawcze i środkowoeuropejskie
turystyka historyczna i muzealnictwo

Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej
Kraków, ul. Mazowiecka 43a, pokój 23
telefon 12 662 66 72
imiea@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej

art & science
malarstwo
sztuka i edukacja

Instytut Matematyki
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 213a
telefon 12 662 62 73
instmat@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Matematyki

matematyka

Instytut Nauk o Informacji
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 354
telefon 12 662 61 68
inoi@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Nauk o Informacji

architektura informacji
zarządzanie informacją i publikowanie cyfrowe

Instytut Nauk o Zdrowiu
Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 414
telefon 12 662 66 00
inz@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Nauk o Zdrowiu

bezpieczeństwo zdrowotne
logopedia
Instytut Nauk Technicznych
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 32
telefon 12 662 63 31
technika@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Nauk Technicznych

edukacja techniczno-informatyczna
fizyka
informatyka stosowana
inżynieria bezpieczeństwa
inżynieria produkcji i jakości
inżynieria utrzymania ruchu
pedagogika szkolna z edukacją techniczną

 

Instytut Neofilologii
ul. Studencka 5, pokój 101
telefon 12 662 67 31
filologia.germanska@uken.krakow.pl
filologia germańska

ul. Podchorążych 2, pokój 101
telefon 12 662 67 31
filologia.hiszpanska@uken.krakow.pl
filologia hiszpańska

Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 255
telefon 12 662 62 01
filologia.romanska@uken.krakow.pl
filologia romańska

ul. Studencka 5, pokój 101
telefon 12 662 67 31
filologia.rosyjska@uken.krakow.pl
filologia rosyjska

ul. Studencka 5, pokój 101
telefon 12 662 67 31
filologia.ukrainska@uken.krakow.pl
filologia ukraińska

ul. Podchorążych 2, pokój 101
telefon 12 662 67 31
filologia.wloska@uken.krakow.pl
filologia włoska

strona internetowa Instytutu Neofilologii

filologia germańska
filologia hiszpańska
filologia romańska
filologia rosyjska
filologia ukraińska
filologia włoska

Instytut Pedagogiki
Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 314
telefon 12 662 66 24
instytutpedagogiki@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Pedagogiki

pedagogika
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
pedagogika resocjalizacyjna
pedagogika specjalna

Instytut Prawa, Ekonomii i Administracji

Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234
telefon 12 662 62 97
administracja
prawo

Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234
telefon 12 662 62 10
ekonomia
kryminalistyka

Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 236
telefon 12 662 74 82
gospodarka przestrzenna
gospodarka przestrzenna i zarządzanie nieruchomościami
geodezja i geoinformacja
logistyka

ipea@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Prawa, Ekonomii i Administracji

administracja
ekonomia
finanse
geodezja i geoinformacja
gospodarka przestrzenna
gospodarka przestrzenna i zarządzanie nieruchomościami
kryminalistyka
logistyka
prawo
Instytut Psychologii
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 348
telefon 12 662 62 29
psych@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Psychologii

psychologia

Instytut Socjologii
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 242
telefon 12 662 62 23
is@uken.krakow.pl


strona internetowa Instytutu Socjologii

filozofia rozwoju osobowego z elementami psychologii
kognitywistyka
public relations i kultury cyfrowe
socjologia

Instytut Sztuki i Designu
Kraków, ul. Podbrzezie 3
telefon 12 662 66 85
insztuki@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Sztuki i Designu

 

art & design
design
digital design
grafika
komunikacja wizualna
studia nad wizualnością – Visual Studies
sztuka i media
sztuka współczesna

Instytut Zarządzania i Spraw Społecznych

Kraków, os. Stalowe 17, pokój 112
telefon 12 662 79 50
praca socjalna
zarządzanie kryzysowe
zarządzanie w służbach społecznych

Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 442
telefon 12 662 6245
turystyka i rekreacja

iziss@uken.krakow.pl

strona internetowa Instytutu Zarządzania i Spraw Społecznych

praca socjalna
turystyka i rekreacja
zarządzanie
zarządzanie kryzysowe
zarządzanie w służbach społecznych

 

trzy znaki zapytania


Gdzie znajdę informacje na temat studiów prowadzonych na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie?

Informacje zamieszczone są w zakładce Kandydat.

Gdzie uzyskam więcej informacji na temat prowadzonych studiów?

Szczegółowych informacji udzielają jednostki prowadzące poszczególne kierunki studiów.

Jak wygląda proces rekrutacji?

Kandydat, który chce ubiegać się o przyjęcie na studia stacjonarne lub niestacjonarne, pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite magisterskie w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zobowiązany jest do:

  • utworzenia konta w systemie rekrutacyjnym IRK na stronie internetowej Rekrutacja na studia (początek rejestracji: 1 czerwca 2025 roku);
  • uzupełnienia danych osobowych oraz zamieszczenia fotografii;
  • uzupełnienia informacji o wykształceniu oraz wpisania wyników;
  • wyboru kierunku studiów;
  • wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto bankowe, wygenerowane przez system IRK;
  • dokonania wpisu na studia w wyznaczonym terminie (pod warunkiem zakwalifikowania do przyjęcia na studia).

 


Skany jakich dokumentów muszę zamieścić w systemie podczas rejestracji, chcąc ubiegać się o przyjęcie na studia?

Skan świadectwa należy dodać w przypadku części matur: matury uzyskanej za granicą, matury EB, IB oraz starej matury (wydawanej do 2004 roku). W innych przypadkach nie ma potrzeby wczytywania skanów.

Kandydaci na studia drugiego stopnia mają obowiązek zamieszczenia w systemie podczas rejestracji skan dyplomu licencjata, inżyniera lub magistra. Kandydaci – absolwenci roku 2024/2025 ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą zamieścić skan zaświadczenia o zdaniu egzaminu dyplomowego i uzyskanej ocenie na dyplomie. Kopię dyplomu wraz z oryginałem do wglądu kandydat zobowiązany jest doręczyć do Centrum Obsługi Studenta.

 


W jaki sposób mogę dokonać opłaty rekrutacyjnej?

Kandydat może wnieść opłatę na indywidualnie przypisany mu podczas elektronicznej rejestracji numer konta bankowego. Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jedynie w przypadku nieuruchomienia kierunku (ścieżki kształcenia) lub rezygnacji kandydata z rekrutacji na studia tylko do momentu ostatniego dnia elektronicznej rejestracji na wybranym kierunku (ścieżce kształcenia) za pomocą kliknięcia przycisku „wycofaj”. Zwroty opłat rekrutacyjnych będą realizowane po zakończeniu całego procesu rekrutacji (listopad–grudzień 2025).

 


Chcę zarejestrować się na kilka kierunków studiów. Ile wpłat mam dokonać?

Opłata rekrutacyjna jest osobna dla każdego kierunku studiów (dla każdej ścieżki kształcenia). Jeśli kandydat rejestruje się na przykład na trzy kierunki studiów (trzy ścieżki kształcenia) musi dokonać trzech wpłat.

 


Opłata za legitymację. Ile wpłat dokonać?

  • Legitymacja studencka dostępna jest w aplikacji mObywatel. Elektroniczna Legitymacja studencka (ELS) może być wydana zakwalifikowanym kandydatom – na wniosek zainteresowanego. Wysokość opłaty za zleconą przez kandydata legitymację wynosi 22 złote – opłata nie podlega zwrotowi. Potwierdzenie wniesienia opłaty za legitymację należy złożyć komisji rekrutacyjnej w dniu wpisu na listę studentów.
  • Jeśli kandydat posiada już legitymację Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie – nie wnosi opłaty za legitymację (dotyczy to między innymi kandydatów na studia drugiego stopnia, którzy są absolwentami Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie). Opłatę za legitymację należy wnieść na to samo konto, co opłatę rekrutacyjną.

 


System nie odnotował dokonania przeze mnie opłaty rekrutacyjnej. Co zrobić?

Jeśli na koncie kandydata nie została zaksięgowana opłata rekrutacyjna należy pilnie skontaktować się Biurem Rekrutacji.

 


Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego, a system rekrutacyjny został już uruchomiony, czy mogę się już rejestrować?

Tak, można założyć indywidualne konto, uzupełnić dane osobowe oraz wybrać kierunek studiów. Wypełniając dane dotyczące wykształcenia – dane z dokumentu świadectwa, zwróć uwagę na to, że nie musisz od razu podawać wszystkich informacji. Żeby dokonać zgłoszenia na studia, wystarczy, że wpiszesz rodzaj dokumentu (na przykład polska nowa matura), rok jego uzyskania oraz kraj wydania.

Po otrzymaniu świadectwa uzupełnij pozostałe pola: numer dokumentu (dla polskiej matury: zaczyna się od M/... lub, dla aneksów maturalnych, AM/...), datę wydania, rodzaj i nazwę instytucji wystawiającej (dla polskiej matury: OKE, które wydało świadectwo), miejsce wydania. Wszystkie te dane będą potrzebne do wydrukowania ankiety osobowej potrzebnej do wpisu na studia. Jeśli nie uzupełnisz tych danych nie będziesz mógł wziąć udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym.

O zakwalifikowaniu do przyjęcia nie decyduje kolejność zgłoszeń. Decydują wyniki na świadectwie dojrzałości.

 

Nie posiadam jeszcze dyplomu a chcę ubiegać się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Co zrobić?

 O przyjęcie na studia drugiego stopnia może ubiegać się kandydat, który jest już po obronie pracy dyplomowej. Zamiast dyplomu załącza skan zaświadczenia potwierdzającego obronę.

 

Wyjeżdżam i będę nieobecny w kraju podczas rekrutacji, w jaki sposób mogę dostarczyć dokumenty oraz zapisać się na studia?

Jeśli kandydat nie może dokonać wpisu osobiście, powinien wskazać osobę, która na podstawie pisemnego upoważnienia (plik doc, rozmiar 26 KB) zrobi to w jego imieniu. Upoważnienie pisemne nie wymaga potwierdzenia notarialnego. Sposób dokonania wpisu na listę studentów zostanie przekazany przez komisję rekrutacyjną za pośrednictwem indywidualnego konta kandydata w systemie rekrutacyjnym IRK.

 

Pisałem maturę wcześniej a w tym roku ją poprawiałem lub uzupełniałem. Numer którego dokumentu wpisać w Elektronicznym Systemie Rekrutacyjnym?

W polu „numer świadectwa dojrzałości” należy wpisać numer dokumentu, który kandydat uzyskał po zdaniu egzaminu maturalnego. Gdy kandydat podwyższył wynik lub zdał egzamin z przedmiotów dodatkowych, otrzymuje aneks do świadectwa dojrzałości, który jest dokumentem uzupełniającym – załącznikiem do świadectwa dojrzałości. W tym przypadku w miejscu wpisywania ocen – należy wpisać najwyższy uzyskany wynik z danego przedmiotu.

 

Wyniki z których przedmiotów brane są pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym?

O tym, które wyniki uwzględniane są w postępowaniu rekrutacyjnym dowiesz się z naszego systemu rekrutacyjnego IRK. Zasady te są zróżnicowane na poszczególnych kierunkach studiów, zależą również od rodzaju zdawanej matury („stara ” (zdawana do roku 2004) lub „nowa”).

 

Jaki poziom wybierać na maturze – podstawowy czy rozszerzony? Jaki ma to wpływ na liczbę uzyskanych punktów?

Warto zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, ponieważ przelicznik wyniku jest korzystniejszy. Zwiększa to szansę przyjęcia na studia, zwłaszcza na obleganych kierunkach. Poniżej przedstawiamy zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego – „nowa matura”.

Wyniki egzaminu maturalnego z części pisemnej komisje rekrutacyjne przeliczają według zasady:
poziom podstawowy 1% pkt = 1 pkt
poziom rozszerzony 1% pkt = 1,5 pkt

Szczegółowe kryteria kwalifikacji określają sposób przeliczania wyników matur.

Gdy kandydat zdawał maturę na obu poziomach – w rankingu uwzględniony zostanie wynik korzystniejszy dla kandydata (nie dotyczy kierunku filologia angielska).

 

Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze międzynarodowej?

Kandydatów z maturą międzynarodową obowiązują takie same przedmioty egzaminu maturalnego jak kandydatów z nową maturą. Wynik poziomu SL mnożony jest przez współczynnik 1,5. Wynik poziomu HL mnożony jest przez współczynnik 2,0.

Wyniki na świadectwie matury międzynarodowej przeliczane będą w następujący sposób:

matura międzynarodowa IB
SL
nowa matura
PP
 matura międzynarodowa IB
HL
nowa matura
PR
7 100% 7 100%
6 90% 6 90%
5 75% 5 75%
4 60% 4 60%
3 45% 3 45%
2 30% 2 30%

Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze dwujęzycznej?

Kandydatom, którzy zdawali maturę dwujęzyczną, ubiegającym się o przyjęcie komisje rekrutacyjne przeliczą wyniki matur, aby były porównywalne do matury zdawanej na poziomie rozszerzonym:

  • gdy maturzysta uzyska z matury wynik niższy niż 80% pkt, zastosowany zostanie przelicznik 1,25
  • gdy maturzysta uzyska z matury wynik co najmniej 80% pkt, otrzyma 100% pkt

Otrzymany wynik zostanie przemnożony przez współczynnik 1,5. 

 

Jakie są zasady przyjęć dla kandydatów, którzy ukończą szkołę za granicą?

Obywatel polski, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP jest przyjmowany na wybrany kierunek studiów według zasad dla kandydatów ze „starą maturą” (nie dotyczy kandydatów posiadających świadectwo International Baccalaureate (IB) i European Baccalaureate (EB)).

 

Czy mogę przewidzieć jakie mam szanse, aby dostać się na dany kierunek studiów?

Trudno jest przewidzieć szanse kwalifikacji na poszczególne kierunki. Zainteresowanie kierunkami w każdym roku jest inne, tak samo jak różne są progi punktowe, które zależą od wyników egzaminów maturalnych kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia. Często kandydaci „asekurują się”, składając podania na kilka kierunków, z których potem rezygnują. Dlatego wskaźniki takie jak liczba kandydatów na miejsce, czy próg punktowy są często mylące. Szczególnie dotyczy to dolnego progu punktowego.

Jakie fotografie wymagane są przez Uczelnię i kiedy mam je donieść?

Wczytaj do systemu IRK zdjęcie zgodne z wymaganiami do polskiego dowodu osobistego. Ta fotografia będzie potem wykorzystana w Twojej legitymacji studenckiej, dlatego musi być odpowiednia do użycia w oficjalnym dokumencie. W zakładce zdjęcie (w systemie rekrutacyjnym na koncie kandydata) opisane są szczegółowe wymagania dotyczące zdjęć.

Jakie dokumenty powinienem dostarczyć po przyjęciu się na studia?

Po zakwalifikowaniu – w dniu wpisu – konieczne jest złożenie następujących dokumentów:

  • podanie kandydata na studia – wydruk z systemu rekrutacyjnego;
  • kopię świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu;
  • kopię aneksu do świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu;
  • kopię dyplomu ukończenia studiów, oryginał do wglądu bądź zaświadczenie stwierdzające ukończenie studiów;
  • zaświadczenie o średniej ocen ze studiów pierwszego stopnia (dotyczy kierunków drugiego stopnia, na których jest wymagane) lub kopia suplementu do dyplomu, jeśli zawiera informację o średniej ze studiów;
  • zaświadczenie potwierdzające posiadane kwalifikacje nauczycielskie (dotyczy kierunków, na których jest wymagane);
  • zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (dotyczy kierunków: biologia, bioinformatyka, psychologia i biologia zwierząt);
  • oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji warunków odpłatności za studia (dotyczy studiów stacjonarnych);
  • 2 egzemplarze umowy w sprawie świadczenia usług edukacyjnych (dotyczy studiów niestacjonarnych i obcokrajowców płacących za studia).


W jaki sposób poznam wyniki rekrutacji?

Każdy kandydat na indywidualnym koncie w systemie rekrutacyjnym będzie mógł sprawdzić wyniki postępowania kwalifikacyjnego.

Wieniec laurowy w niebieskim kole; na granatowym tle

Laureaci, finaliści olimpiad stopnia centralnego, laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich przyjmowani będą na studia decyzją Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ponad limit, bez postępowania kwalifikacyjnego przed komisją rekrutacyjną.

Wiecej szczegółów znajduje się w Uchwale nr 3/22.04.2020 Senatu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 22 kwietnia 2020 roku.


Podstawa prawna

Uchwała nr 4.25.04.2022 Senatu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 25 kwietnia 2022 roku w sprawie warunków rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich, w tym organizowanych przez Uczelnię w roku 2025/2026

W roku akademickim 2026/2027 laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego, laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich, w tym organizowanych przez Uczelnię będą przyjmowani na studia decyzją Rektora (Uchwała nr 3.24.04.2023 Senatu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z 24 kwietnia 2023 roku w sprawie warunków rekrutacji na pierwszy rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich, w tym organizowanych przez Uczelnię w roku 2026/2027) ponad limit, bez postępowania kwalifikacyjnego przed komisją rekrutacyjną. W roku akademickim 2028/2029 laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego, laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich będą przyjmowani na studia decyzją Rektora (Uchwała nr 3.14.04.2025 Senatu Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z 14 kwietnia 2025 roku w sprawie warunków rekrutacji na pierwszy rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich w roku 2028/2029) ponad limit, bez postępowania kwalifikacyjnego prowadzonego przez komisję rekrutacyjną.